Internetový marketing

Internetový marketing – známý také jako online marketing – je soubor aktivit, jejichž cílem je propagace produktu nebo služby na internetu. Tento obor, stejně jako offline marketing, může zvýšit povědomí o značce a loajalitu spotřebitelů k podniku, zboží nebo službě.

Co je podstatou a výhodou internetového marketingu?

Stejně, jako v dalších typech marketingu, i zde jsou základní prvky:

  • Produkt nebo služba, které propagujete na trhu pomocí online kanálů (může to být i konkrétní osoba, image podniku atd.).
  • Nabídka. Unikátní vlastnost Vámi propagovaného produktu – akce, sleva, dodatečný bonus nebo servisní výhody – jednoduše to, co přináší výhodu potenciálnímu klientovi a s čím přicházíte na trh.
  • Cílová skupina. Všichni, komu je adresována Vaše nabídka – mohou to být lidé určitého věku, regionu, povolání, vzdělání, kteří hledají informaci o Vámi nabízeném produktu či službě na internetu a které musíte nejdříve přilákat na Váš web a poté z nich udělat své zákazníky (viz. Konverze).
  • Konverze je transformace návštěvníka webu na Vašeho klienta.
  • Propagace jsou opatření a metody, které používáte pro přilákání Vaší cílové skupiny a dosažení maximální konverze.

Internetový marketing je nejmladší odvětví marketingu, které dnes používá drtivá většina společností, a to i v případě, že jejich druh podnikání nemá s internetem nic společného. Jde o to, že je to jeden z nejefektivnějších prodejních kanálů, který se odlišuje rychlým šířením informací a možností širokého pokrytí aktivní, zapojené skupiny lidí v minimálním čase. Přitom internetová reklama a marketing nevyžaduje velké finanční zdroje. Ovšem náklady na jeho jednotlivé služby mohou být vyšší než u tradičních forem marketingu.

Nesporně důležitou výhodou je také skutečnost, že efektivitu online marketingu můžete velmi přesně měřit. Tady je nadmíru jednoduché sledovat statistiky zobrazení, kliků (přechodů přes odkazy nebo bannery), prodejů atd. Moderní statistické nástroje internetového marketingu umožňují dokonce sledovat chování návštěvníka Vašeho webu – jaké stránky navštěvují, jak pohybují myší, kde tráví nejvíce času a jaké části naopak úplně přehlížejí. Nakonec můžete přesně sledovat, jakým způsobem se k Vám návštěvníci nejčastěji dostanou – jestli přes odkaz z vyhledávače, kontextové nebo zájmové reklamy. Celou reklamní kampaň máte na dlani!

Hlavní věcí, kterou byste měli vzít v úvahu, je specifičnost internetové cílové skupiny. Ta se zásadně liší od té, kterou oslovuje offline reklama, a vyžaduje speciální přístup. Jsou to aktivní a zainteresovaní uživatele, kteří cíleně pátrají po konkrétních informacích a jsou schopni ochránit sami sebe před příliš vtíravou reklamou. Pozornost, která Vám bude věnována, může být vyjádřena pouhými jednotkami sekund. Za tu dobu musíte maximálně přesně zformulovat svoji nabídku, zaujmout jí a motivovat k dalšímu zkoumání. Na tuto cílovou skupinou je možné i nutné působit přímo a bezprostředně – vybízet klikání na bannery a odkazy, vyplňovat dotazníky, komentovat, hodnotit a nakonec objednat zboží nebo Vás kontaktovat. Jinými slovy, pro pasivní podání informace zde není místo – důležitý je každá vteřina, klik a reakce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>